Wednesday, April 14, 2010

Nu vill jag faktiskt också ha ett jobb!

igår ringre det en person från Randstad, som är en rekryteringsfirma som jag sökt ett jobb via. Och det visade sig att jag har sökt ett jobb på Philip Morris. Vilken ironi, jag har sökt job på ett cigarett-företag! Det första hon frågade var "Det är för Philip Morris, är det ett problem för dig?" Och jag kunde ju lixom inte förmå mig att säga ja, speciellt som jag kände mig ovanligt ensam igår och därför extra desperat att hitta ett jobb... Det handlade i alla fall om att utveckla cigaretter som inte är skadliga för hälsan, och eftersom folk nu verkar vara så envisa och vägrar sluta röka, så skulle det ju trots allt vara bra om det fans ohälsofarliga cigaretter... Men idag fick jag ett mail om att de inte valt mig, så jag slipper ta ställning till om jag vill jobba på Philip Morris eller inte. Ja, ja jag får fortsätta hoppas på att det kan bli någonting på ETEL istället medan jag väntar på att nya annonser ska dyka upp...

No comments:

Post a Comment